راه اندازی مجدد متابولیسم با یک رژیم غذایی خاص

با افزایش سن، افراد بسیاری متابولیسم شان کند و آهسته گردیده و ممکن است که آنها به وزن خودشان پوندها بیفزایند یا اینکه دارای اوقات سخت و دشواری در از دست دادن وزن باشند. افرادی که کم اما بطور ضعیفی غذا می خورند، آن دسته که سبک زندگی بی تحرکی دارند و افرادی که دارای اضافه وزن بوده یا فربه هستند نیز دریابند که آنها دارای یک متابولیسم آهسته می باشند.

زمانی که شما متابولیسم تان را بالا می برید وتقویت می کنید، کالری های بیشتری را بطور سریعتر می سوزانید و به تبع آن دارای انرژی بیشتری می باشید. شما می توانید متابولیسم تان را با ایجاد تغییرات کلیدی نسبت به آنچه می خورید وهرچند وقت یکبارمی خورید، به کار بیاندازید.

گام اول

صبح هایتان را با یک صبحانۀ دلچسب و مقوی آغاز نمایید. متابولیسم بدنتان زمانی که مواد غذایی را هضم می نماید، افزایش یافته و بالا می رود.سوختن کالری هضم صبحانه بعد از یک شب طولانی به شما کمک می کند تا کالری های بیشتری را سرتاسر روز بسوزانید. صبحانۀ روزانه و کاملا متوازن و متعادلی را بخورید که شامل مقدار زیادی میوۀ تازه، حبوبات، پروتئین و لبنیات می باشد.

گام دوم

روزانه یک گریپ فروت (میوۀ تو سرخ) مصرف نمایید. تنها با 80 کالری در هر میوه، گریپ فروت می تواند سطوح انسولین را در بدن کاهش دهد، که بر متابولیسم گلوکز تأثیر گذاشته و می تواند مطابق با نظریات سینیتا فیلیپس، شاما پریور و پیر مانفروی، مولفان " 100 شیوه برای افزایش متابولیسم" افت وزن تان را تحریک نماید.

گام سوم

شش وعدۀ کوچک یا بیشتر را در طی روز میل نمایید. زمانی که شما سرتاسر روز تغذیه میکنید، بدنتان را به حالت هضم و گوارشی راه اندازی خواهید نمود، که کالری ها را می سوزاند. این وعده های غذایی کوچک هیچ نیازی ندارد که با زحمت درست شوند. میوۀ تازه، تکه های بوقلمون، کشمش ،تخم مرغ های زیاد سفت شده (سخت جوشیده) ، ماست و سالاد و ترکیبات آن اسنک های سالم و سریعی هستند که می تواند به تقویت و افزایش متابولیسم کمک کند.

گام چهارم

کالری های بیشتری را نسبت به آنچه که با مصرف مواد غذایی دارای کالری منفی می خورید بسوزانید. جویدن و هضم مواد غذایی خاص در واقع کالری های بیشتری را می سوزاند تا دریافت کند. مطابق با نظریات فیلیپس، پریور و مانفروی; این مواد غذایی شامل کلم بروکلی، مارچوبه، کدوی سبز، سیب ، هندوانه و آناناس می باشد. مواد غذایی دارای کالری منفی همانند و مشابه مواد غذایی عاری از کالری مانند آب نبات، کلوچه ها، نان و شیرینی ها نمی باشد که در واقع هیچ گونه ارزش تغذیه ای را تأمین ننموده و شامل سطوح بالایی از چربی و قند می باشند.

گام پنجم

در اصرار به خوردن وعده های غذایی بزرگ در بعد از ظهر و شب مقاومت نمایید، چرا که متابولیسم به طور معمول و خاص با پیشروی روز آهسته تر می گردد. علی الخصوص از خوردن میزان زیاد مواد غذایی قبل از خواب اجتناب نمایید. گیلیان مک کیت مولف "شما همان چیزی هستید که می خورید"، خوردن دیرهنگام در شب را دستورالعملی برای افزایش وزن می داند زیرا بدن مواد غذایی بیشتری را طی خواب ذخیره می نماید. ناهار و شام معقولی مصرف کنید و فقط تا زمانی که احساس سیری و پری می کنید بخورید.

گام ششم

در روز حداقل هشت لیوان آب بنوشید. بررسی سال 2003 در مرکز تحقیقات بالینی فرانز- وولهارد برلین گزارش نموده که بلافاصله بعد از اینکه اشخاص نیم لیتر آب نوشیدند، تقریبا افزایش 30 درصدی را در میزان متابولیسم شان تجربه نمودند. مطمئن گردید که آب مصرفی تان نیز بسیار سرد باشد؛ مطابق نظریات فیلیپس، پریور و مانفروی، زمانی که شما آب سرد می نوشید، بدنتان به منظور حفظ دمایش سخت تر و شدیدتر کار کرده که موجب تقویت متابولیسم میشود.