رژیم غذایی اندومورف ها

یک متابولیسم کند و آهسته و شکل گرد و چاق بدن نمایانگر این مطلب اند که شما یک اندومورف می باشید. اندومورف ها نوعا دارای بدنی به شکل یک گلابی یا سیب اند و اضافه وزن دارند. آنها دارای بدنی منحنی و نرم هستند. چون شما تمایل دارید که با چالش هایی همراه با کاهش وزن روبرو شوید و نیز وزن اضافی را در قسمت میانی تان حمل می نمایید، پیروی از یک رژیم غذایی خاص بدن اندومورف به منظور اجتناب از شرایط ناسالم مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت می تواند سودمند باشند.

 نشانه های یک اندو مورف

در حالیکه شکل یک سیب یا گلابی نشانه ای است که شما یک اندو مورف می باشید، نشانه های دیگری نیز وجود دارند. اندومورف ها دارای یک متابولیسم پایین بوده و در نتیجه آنها دارای انرژی بسیار اندکی اند. از این رو شما اکثر وزن تان را در قسمت فوقانی بدن، علی الخصوص قسمت میانی بدنتان حمل نموده، که این امر بر وضع اندامی و فرم تان تاثیر می گذارد. مرکز بدن تان فاکتور اصلی برای داشتن شکل و فرمی درست و مناسب می باشد.

 

مقدار زیادی آب بنوشید

آب کمک می کند که متابولیسم تان را افزایش و انرژی تان را تقویت نموده و بالا ببرید. هیدراته ماندن با آب به اندازه کافی به شما احساس رضایت می دهد که از پرخوری و مصرف کربوهیدراتهای زائد جلوگیری و ممانعت بعمل آورد. به خاطر داشته باشید که کربوهیدرات های اضافی به صورت چربی بدن ذخیره شده از اینرو شما می توانید درحد امکان از بیش از اندازه خوردن شان اجتناب نمایید. بعلاوه، نوشیدن مقدار زیادی آب به بدنتان کمک می نماید درحالیکه سموم را دفع می نمایید از مواد زائد خلاص گردید.

اغلب بخورید و خوب بخورید

مطابق شیوه ی پالم بیچ، یک رژیم غذایی ایده آل برای یک اندومورف شامل مقادیر زیادی از پروتئین تام، فیبر، کمپلکس کربوهیدرات و مقادیر کمی از نشاسته و چربی می باشد و در شش وعدۀ غذایی سرتاسر روز توسعه و پراکنده گردیده. از رژیم غذایی سخت و شدید اجتناب نموده و از هوس ها نیز پرهیز نمایید زیرا اغلب متابولیسم تان را آهسته و کند می نماید و پیشرفت تان را به تاخیر می اندازد. برای یک رژیم غذایی ساده با محدودیت مواد غذایی فرآوری شده و حاوی شکر سفید بکوشید. به علاوه، کربوهیدرات های فیبری را برگزینید که دارای شاخص قند پایین و کم می باشند. نان ها، برنج و سیب زمینی ها نباید بخش معمول رژیم غذایی تان باشند زیرا آنها می توانند به میزان چربی ناخواسته بدنتان به دلیل متابولیسم آهسته تان بیفزایند. به یاد داشته باشید که هدف تان دستیابی به یک سبک زندگی سالم بطور دائم میباشد. بنابراین، این رژیم باید به عنوان چیزی که شما طی یک دورۀ طولانی مدت انجام خواهید داد مورد بررسی قرار گیرد.

بر قلب تمرکز نمایید

در حالیکه تمرین قدرتی برای شما به عنوان یک اندومورف مهم می باشد، اما تمرکز اصلی تان باید بر روی تمرینات قلبی-عروقی باشد. شما باید حداقل پنج تا شش بار در هفته 45 دقیقه مشغول تمرین شدید گردید. فعالیت هایی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و تنیس اشکال سودمند و مفید تمرین قلبی-عروقی برای نوع بدن اندومورف می باشد. درحقیقت، دوبار تمرین در روز ممکن است بهترین حالت برای شما باشد.